6 Kasım 2008 Perşembe

2008–2009 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BUHARKENT ÇOK PROGRAMLI LİSESİ “10 KASIM ATATÜRK’Ü ANMA” PROGRAMI

2008–2009 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BUHARKENT ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
“10 KASIM ATATÜRK’Ü ANMA” PROGRAMI


1.Sunucu: 2.Sunucu:
Yıl otuz sekiz, on kasım Perşembe Gerçek olamaz olsa olsa bir düş
Hatırdan çıkmayacak bir sonbahar Dokuzu beş gece Atatürk ölmüş
Sarsılıyor İstanbul yedi tepe Böyle toptan bir yas nerde görülmüş
Yaman esmiş Dolmabahçe'de rüzgar Beraber ağlıyoruz kurtlar kuşlar


1.Sunucu: Saygı Değer Öğretmenlerim ve Sevgili Arkadaşlar!

Sunucu 1: Yine bir 10 Kasım sabahındayız yine hüzün yüklüyüz. Çünkü bugün atamızın ölüm yıl dönümüdür, aramızdan ayrıldığı gündür. Ondan ayrılalı tam 70 yıl oldu. Her zaman olduğu gibi O’na olan ebedi sevgi ve saygımızı bu yıl da tekrarlayacağız.
Sunucu 2: Atamızın bizler için yaptıklarının değerlerini anlamalı ve neler yapmak istediğini kavramaya çalışmalıyız. Bunu kendimize görev addedeceğiz.

Sunucu 1: Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve onun silah arkadaşları ile adları burada sayılamayacak kadar çok olan şehitlerimiz ve kahramanlarımız için bir dakikalık saygı duruşunda bulunulacak ve akabinde İstiklal Marşımız söylenecektir.

Sunucu 2: Saygı duruşunu yönetmesi ve İstiklal Marşını okutması için öğretmeni ’ı kürsüye davet ediyorum.

Sunucu 1: “Beni görmek demek, mutlaka yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kâfidir.”

Sunucu 1: Okulumuzun Coğrafya öğretmeni Osman Nuri AKBAŞ’ı “Günün anlam ve önemi”ni belirten konuşmasını yapmak üzere kürsüye davet ediyorum.


Sunucu 1: Sunucu 2:
Bir Tutkudur Mustafa Kemal; Bir Türküdür Mustafa Kemal;
Nice sevdalara değişilmeyen. Suskun ağızlarda söyleşir, durur.
Yitirilmiş Kasımlarda açan umuttur, Çaltı burnu’nda gözetir denizi.
Bir baştır, vazgeçilmeyen... Köroğlu'nda bağdaş kurup oturur




Sunucu 2: Okulumuzun Tarih öğretmeni Hatice ÖZKARA’yı “Atatürk’ün hayatı, kişiliği konulu” konuşmasını yapmak üzere kürsüye davet ediyorum.
Sunucu 2: “Atatürk gibi insanlar bir kuşak için doğmadıkları gibi, bir devre içinde doğmazlar. Onlar önderlikleriyle, yıllarca milletlerinin tarihinde hüküm sürecek insanlardır.”
Sunucu 1: “Tarih çok büyükler gördü. Yirminci yüzyılda büyüklük rekorunu ise Türk oğlu Türk Atatürk kırdı.”



Sunucu 1: Zafer İlköğretim Okulu öğrencilerden Gülşah ÇETİNKAYA. arkadaşımızı Attila İLHAN’ın “Mustafa Kemal” adlı şiirini okuması için buraya davet ediyorum.

Sunucu 1: Sunucu 2:
Bir İnançtır Mustafa Kemal; Bir Anlamdır Mustafa Kemal;
Yurdun dört yönünde, bir çağdır yaşayan. Belkahve'den dürbünüyle seyrediyor İzmir'i.
Sarmış kollarıyla, çepçevre ulusu. Özgürlük diyor, al atının üstünde,
Sakarya boylarından Akdeniz'e taşıyan... Kırıyor kılıcıyla, tutsak eden zinciri...

Sunucu 2: Okulumuz öğrencilerinden ………………………….”Atatürk’ün ilkeleri” konulu konuşmayı yapmak üzere davet ediyorum.

Sunucu 1: “O daha dünyaya lazımdı.” ( Churcill)

Sunucu 2: “Savaşta Türkiye’yi kurtaran, savaştan sonrada Türk milletini yeniden dirilten Atatürk’ün ölümü, yalnız yurdunuz için değil Avrupa içinde büyük bir kayıptır.” ( İngiltere başbakanı)

Sunucu 2: Şimdi Atatürk’ün Nutuk videosundan bir bölümü izleyeceğiz

Sunucu 1: Sunucu 2:
Üstümüze gece gündüz kol geren Işık ışık parıldıyor her yerde
Bize güzel işi günleri gösteren Topraklarda denizlerde göklerde
Türk iline yeni baştan can veren Gönül erir kendisinde geçerde
Kimdir diye sorarlarsa, Atatürk Hangi yana dalarsa Atatürk

Sunucu 2: ………………… sınıfını öğrencilerden ………………………. arkadaşımızı “Mustafa Kemal’e Giden Yol” adlı şiiri okuması için buraya davet ediyorum.

Sunucu 1:
Bir İnançtır Mustafa Kemal;
Yurdun dört yönünde, bir çağdır yaşayan.
Sarmış kollarıyla, çepçevre ulusu.
Sakarya boylarından Akdeniz'e taşıyan...
Sunucu 2: Şimdi de 10/TM sınıfından Şenay GÖKTAŞ arkadaşımız bizlere kendi yazdığı
“Mavi gözlerin ışıktı geleceğe” isimli şiirini okumak üzere kürsüye davet ediyorum.

Sunucu 1 ve Sunucu 2 birlikte okur:

Atam ismini kalbimize kazımışız. Kişiliğini de beynimize yazmışız.
Atam bugün bizimle değilsin ama biz hep seninleyiz.

Sunucu 1: Kültür-Edebiyat kulübü olarak “10 Kasım Atatürk’ün Ölüm Günü” münasebetiyle hazırlamış olduğumuz program burada son bulmuştur. Hepinize iyi günler diliyoruz.

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR