22 Kasım 2008 Cumartesi

Hz.Yusuf ve Rüya

Hz.Yusuf ve Rüya

Hz.Yusuf bir rüya görür. Ve bu Rüyayı Babası Hz.Yakup'a anlatır.

"Bir vakit Yusuf, babasına; -Babacığım! Ben (rüyada) onbir yıldızla, güneşi ve ayı gördüm; bana secde ediyorlardı" dedi. (Yusuf Suresi-4)

Babası Hz.Yakup (a.s) oğlu Yusufa, bu rüyadan kardeşlerine bahsetmemesini söyler. Belki kardeşlerinden kendisine zarar gelebileceğini anlatır. Nitekim yine kardeşleri Hz.Yusuf'a zarar vermekten geri durmazlar. Ve onu bir kuyuya atarlar. Hz.Yusufu oradan geçen bir kervan bulur. Onu köle pazarında satarlar. Arkasından uğradığı bir iftiranın sonunda kendisini zindanda bulur.

Mısır melikinin şarapçısı ve aşçısı, melikin zehirlenmesi ile ilgili bir suikat olayından sonra zindana, Yusuf(a.s)'ın yanına düşerler. Zindanda iki delikanlı gördükleri bir rüyayı Hz.Yusuf'a anlatırlar. Birisi "Ben rüyamda şarap(üzüm) sıkıyor"olarak gördüm. Diğeride,"Ben rüyamda kendimi başımda ekmek götürüyor,kuşlarda ondan(gagalayıp)yiyor"(Yusuf Suresi-36) olarak gördüm.

Yusuf(a.s) onlara rüyalarını tabir etti. Ve dediki "Biriniz efendisine şarap içirecek, diğeriniz ise asılıp, tepesinden kuşlar yiyecektir. İşte hakkında fetva istemekte olduğunuz mesele(böylece) olup bitmiştir. (Yusuf Suresi-41) Bir başka ayette ise "İş de böyle, Rabbin seni seçecek ve sana olayların yorumuna dair ilimler öğretecek; hem sana, hem Yakup soyuna nimetini bundan önce Ataların İbrahim ve İshaka tamladığı gibi tamlayacak! şüphe yok ki Rabbin bilendir, hikmet sahidir. (Yusuf Suresi-6)
Nitekim aradan çok zaman geçmeden, Hz.Yusuf'un dediği gibi şarapçı ve melikin hizmetine yeniden döner. Aşçı ise darağacına götürülür.

Bir gece mısır meliki uykusundan dehşet içinde uyandı. Gördüğü rüyanın tesirinden kurtulamıyordu. Hemen divanı topladı. Gördüğü rüyayı anlattı."Ben rüyada 7 semiz inek görüyorum, Bunları 7 zayıf inek yiyor ve 7 yeşil başakla diğer 7 kuru başak görüyorumEy Efendiler! Siz rüya tabir ediyorsanız, bana rüyamı halledin (Yusuf Suresi 43. Ayet)dedi.

Divandakiler, anlatılan bu rüyaya bir yorum getiremediler. Ve ona ;"Ey melik! bağışlayın bizi, bu anlattığınız karma karışık rüyalardan ibarettir. Biz ise bu çeşitten hesaba, kitaba gelmez rüyaları bilen kişiler değiliz"(Yusuf Suresi-39)dediler.

Bu esnada Hz.Yusuf'u zindandan tanıyan hizmetkar, zindana giderek rüyanın tabirini Hz.Yusuf'a yaptırdı. Hz.Yusuf hizmetkara "Dediki: yedi sene adetiniz üzere ekeceksiniz, biçtiklerinizi biraz yiyeceğiniz dışında başağında bırakınız. (Yusuf Suresi-47) Ve devam etti. "Sonra onun arkasından yedi kurak yıl gelecek biraz saklayacağınız dışında, önce biriktirdikleriniz yeyip götürecek" (Yusuf Suresi-48) Dedi." Sonra arkasından bir yıl gelecek halk sıkıntıdan kurtulacak, sıkıp sağacak" (Yusuf Suresi-49)Dedi Rüyanın tabirini duyan melik derhal Hz.Yusuf'u zindandan çıkarttı. Ve gerçektende bolluk yıllarının sayısı yediyi buldu. Ardındanda yedi kıtlık yıl. Artık Hz.Yusuf, melikin başveziri olmuştur. Kıtlık esnasında Hz.Yusuf'un kardeşleride erzak almak için Hz.Yusuf'un yanına geldiler. Kardeşleri onu tanımadılar. Hz.Yusuf onlara; bütün ailesini alıp gelmelerini söyledi. Tüm aile gelerek Hz.Yusuf'un huzuruna çıktılar. Hz.Yusuf kendisini kardeşlerine ve ailesine tanıttı. Anne Babasını taht üzerine çıkardı. Hepsi onun için secdeye kapandılar ve -Ey babacığım! İş de bundan önceki rüyamın yorumu budur! Gerçekten Rabbim onu hak kıldı, hakikaten bana ihsan buyurdu; Çünkü beni zindandan çıkardı ve şeytan benimle biraderimin arasını dürtüştürdükten sonra sizi çölden getirdi. Hakikaten Rabbim dilediğini gerçekleştirmede çok hoş davranmaktadır. Gerçek şu ki, O öyle bilen, öyle hikmet sahibi olandır.(Yusuf Suresi-100) dedi.

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR