22 Kasım 2008 Cumartesi

Kur'an-ı Kerim'de geçen rüya ile ilgili ayetler

Kur'an-ı Kerim'de geçen rüya ile ilgili ayetler


"Babacığım! Ben (rüyada) onbir yıldızla, güneşi ve ayı gördüm; bana secde ediyorlardı" (Yusuf Suresi- 4) dedi.

"Ben rüyamda şarap(üzüm) sıkıyor" olarak gördüm. Diğeride, "Ben rüyamda kendimi başımda ekmek götürüyor, kuşlarda ondan(gagalayıp)yiyor" (Yusuf Suresi-36)

"Biriniz efendisine şarap içirecek, diğeriniz ise asılıp, tepesinden kuşlar yiyecektir.İşte hakkında fetva istemekte olduğunuz mesele(böylece) olup bitmiştir."(Yusuf Suresi-41)

"İş de böyle, Rabbin seni seçecek ve sana olayların yorumuna dair ilimler öğretecek; hem sana, hem Yakup soyuna nimetini bundan önce ataların İbrahim ve İshaka tamladığı gibi tamlayacak! şüphe yok ki Rabbin bilendir, hikmet sahidir. "(Yusuf Suresi-6)

Ben rüyada 7 semiz inek görüyorum, Bunları 7 zayıf inek yiyor ve 7 yeşil başakla diğer 7 kuru başak görüyorum.Ey Efendiler! Siz rüya tabir ediyorsanız, bana rüyamı halledin (Yusuf Suresi-43)

"Anne Babasını taht üzerine çıkardı. Hepsi onun için secdeye kapandılar ve Ey babacığım! İş de bundan önceki rüyamın yorumu budur! Gerçekten Rabbim onu hak kıldı, hakikaten bana ihsan buyurdu;Çünkü beni zindandan çıkardı ve şeytan benimle biraderimin arasını dürtüştürdükten sonra sizi çölden getirdi. Hakikaten Rabbim dilediğini gerçekleştirmede çok hoş davranmaktadır. Gerçek şu ki, O öyle bilen, öyle hikmet sahibi olandır. (Yusuf Suresi-100)

"Ne zaman yanında koşma çağına geldi:Ey yavrum! ben rüyamda görüyorum ki seni boğazlıyorum.Artık bak ne görürsün dedi. Ey babacığım ne emir bulunuyorsa yap. Beni inşallah sabır edenlerden bulacaksın. (Saffat Suresi-102)

"Rüyayı gerçekten doğruladın. Biz böyle mükafat veririz, iş de iyi davrananlara."(Saffat Suresi-105)

"Şanıma yemin olsun Allah, hakikaten Resulüne o rüyayı hakkıyla sağdık gösterdi. ; Şanıma yemin olsun inşallah mescidi Harama güven içinde, başlarınızı kazıtarak, kırkarak korkunuz olmayarak kesinlikle gireceksiniz.Fakat sizin bilmediğiniz şeyleri bildi ve ondan önce yakın bir fetih yaptı." (Fetih Suresi-27)

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR